Otthonodstílusod

A Te otthonod, a Te stílusod!

Évtervezés, mint motiváció
Saját tapasztalatból nemcsak kismamáknak

Tudni kell rólam, hogy én egy olyan lelkes fajta vagyok. Mindig találok magamnak feladatot, amit aztán meg akarok oldani, el akarom azt jól végezni és elégedetté tud tenni, ha pipa, kész vagyok vele.

Három gyermekes, jelenleg GYES-en lévő anyukaként feladatokban nincs hiány.

Azt, hogy ezek mennyire egyforma feladatok és milyen monotonitást adnak az életemnek, azt szerintem el lehet képzelni. Nem beszélve arról, hogy az elvégzett munkám, az sokszor „láthatatlan” munka, mert ugye a rend csak addig tart a házban, amíg a család többi tagja haza nem érkezik, aztán tornyosulnak az üres edények, szennyes ruhák stb. stb. és másnap kezdhetek mindent elölről.

20180815_185500.jpg

Ebben az élethelyzetben a napi teendők kiegészülve a gyerekek körüli feladatokkal képesek kitölteni folyamatosan szinte az egész napomat kiszorítva azokat a programokat, amelyek feltöltődést jelente(né)nek. Így aztán a napi rutin elvégzése is lassan nyomasztóvá válik. Szerintem sokan érzünk valami hasonlót, ami egyébként nem is csoda!

(Zárójel: igen, a gyerekekkel töltött idő, közös játszás feltölt, de lássuk be sokszor amennyire feltölt, annyira le is szív!)

Ahogy ezt kezdtem felismerni és egyre inkább hiányoztak az egyéb kapcsolódási pontok a "való világhoz", jöttek a kérdések: „én hogyan tudok feltöltődni?”, „mivel is telnek a napjaim, milyen tevékenység okoz igazán örömet?”,  „értékes, fontos az amit én csinálok?” ,

A válasz az, hogy igen fontos, de teljesen normális, hogy csak ezekben a feladatokban nem tudok kiteljesedni és egészen máshogy is telhetnének a napjaim, de ez már döntés függvénye.

Aztán jött egy csomó gondolat, a lehetséges válaszok az előző kérdésekre és végül felkaptam a naptárt, egy olyan tervezőset, amit drága Férj hagyott az asztalon. Ebben éves, havi, heti, napi bontásban lehet jegyzetelni és kitaláltam, hogy ezeket ide rendszerezve leírom, hogy valós feladatokká, tervekké váljanak, mert ha valami be van tervezve azt én tuti meg fogom valósítani!

Szóval elő a naptárral!

20190109_142604.jpg

Én a következőket gondoltam végig:

·        melyek azok az elfoglaltságok, amelyekről „lemondtam” a napi teendők, gyerekek miatt, de nagyon élveztem, hiányoznak

·        melyek azok a tevékenységek, amelyeket évek óta halogatok és nem került rá sor, de el kellene végezni

·        milyen terveim, esetleg újévi fogadalmam van, amit ebben az évben szeretnék megvalósítani

·        nekünk, mint családnak milyen igényeink vannak, milyen közös programokat szeretnénk az év során megvalósítani

Ezekből a listákból némi szelektálás után teendők, program lehetőségek és az éves célok lettek, amelyek lassan a helyükre - hónapokba, hetekbe rendezve - kerülnek/tek. Itt tartok most.

Ami még hátra van:

·        negyedéves emlékeztetőt/kiegészítést írni, hogy ne feledkezzek meg év közben sem a fontos céljaimról és azok eléréséhez vezető lépésekről

·        sok-sok családi programötletből drága Férjjel válogatni és legalább összeírni, mit mikor szeretnénk (nem akarom túlkomplikálni, de pl. egy népszerű kiállításhoz lehet hónapokkal előbb meg kell venni a jegyet vagy egyszerűen a szabadságot ezekhez kell igazítani stb.)

·        apróságokat is szeretnék feltüntetni, amelyek nekem feltöltődést okoznak, de némi szervezést igényelnek. Például ha fodrászhoz szeretnék menni, ha barátnős kávézást tervezek, ha bevásárlást 0 gyerekkel és be fogok írni 1 programot/negyedév (?), ami csak kettesben drága Férjjel tervezünk

·        fix programokat beírni: családi ünnepek, férj tervezett szabadsága, gyerekek óvodai szünete

·        lehet még karácsonyi kívánságlistát is fogok itt vezetni? És 2019-ben először novemberre már tuti listám lesz kit mivel fogunk meglepni?!

De az egyéb terveket, ötleteket is ebben fogom tovább szövögetni. Mit szeretnék tavasszal a kerttel, milyen témákat a blogon stb.

A lényeg, hogy ettől a sok feladattól, tennivalótól, amely rám vár ebben az évben megint lendületet kaptam a napi rutin feladatok elvégzéséhez. Többé már nem kérdés, hogy az én itthoni munkám igen is FONTOS és azáltal, hogy leírtam számomra is láthatóvá vált, hogy mi az amit nap, mint nap elvégzek.

Aki nem hiszi, annak pedig felütöm ezt a vaskos éves naptárt és leeshet az álla, hogy mi mindent fogok én ebben az évben csinálni!!!! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonodstilusod.blog.hu/api/trackback/id/tr2914555228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Otthonodstílusod

Otthont teremteni az egyik legizgalmasabb dolog, amit csak el tudok képzelni. A különböző stílusirányzatok keverékéből olyan "masszát" gyúrni, amitől az egyedi lesz, amivel azonosulni tudunk. Én ezen a kihívásokkal és feladatokkal teli úton járok, és ezt osztom meg veletek a bejegyzéseimben.

Friss topikok

süti beállítások módosítása